"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, April 18, 2010

Kerana politik, PAS juga sanggup lakukan apa saja!

Bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohd Hafiz Nordin membidas Pas kerana turut menyokong Datuk Zaid Ibrahim sebagai calon Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya kecil Hulu Selangor. Hafiz yang juga Pengerusi Badan Anti IFC (Badai) berkata, tindakan Pas itu amat memalukan kerana menyokong pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) walaupun mengetahui personaliti dan tindak tanduknya sebelum ini, terutama ketika di dalam UMNO. “Bagaimana Pas tergamak mengangkat seorang yang pernah mencabar pelaksanaan hudud di Kelantan ke mahkamah, terlibat dan menyokong penubuhan IFC (Suruhanjaya Antara Agama) serta berhasrat membuang kekuatan mahkamah syariah dalam perlembagaan dengan kempen terhadap Artikel 121 (1a) Perlembagaan Persekutuan. “Dia tidak pernah patah balik termasuk menarik balik tuduhan atau meminta maaf atas keterlanjurannya menghina umat Islam,” katanya.
Manakala Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi pula mengulas bahawa sebagai umat Islam, beliau hanya mempercayai perkara itu selepas mendengar dari mulut tertuduh sendiri. Dan Haji Hadi katanya ia tak baca blog, sebagai orang Islam kita perlu menerima daripada orang berkenaan bukannya blog, dia (Zaid) baru balik (menunaikan) haji, dia pergi haji, Insya-Allah perubahan selepas dia pergi haji. Sementara itu, Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa, menyifatkan apa yang berlaku terhadap Zaid sebelum ini adalah sejarah dan tidak perlu diungkit. 
Begitulah sikap pemimpin PAS yang boleh berubah kerana kesetiaan kawan dalam politik. Jika kawan apa pun boleh jadi. Hitam ia kena kata putih. Biarpun menanggung malu sepertimana kata Mohd Hafiz Nordin, bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang. Sebaliknya jika berhadapan dengan musuh, meski pun tidak pasti akan kebenarannya, selaku pemimpin politik biarpun bertaraf Tok Guru pandangan mesti cenderung ke arah 'membenarkan kepalsuan'. Yang tidak pasti cerita kena beri ulasan sebagai dah berlaku dan benar-benar berlaku. Begitulah apa yang terjadi sebelum ini, fitnah terhadap DS Najib dalam kes pembunuhan Altantunya. Kenapa tiada lagi banner dan poster yang mengaitkan Najib dengan Altantunya dalam PRK Hulu Selangor semalam? DS Najib pernah bersumpah dalam sebuah masjid di Permatang Pauh tetapi sumpah laknat DS Najib dipandang sebagai perbuatan seorang yang terdesak oleh pemimpin pembangkang. Kenapa mereka tidak berkata sedemikian kepada DS Anwar yang enggan bersumpah dalam kes liwat Saiful? Inilah sikap 'double standard' pemimpin-pemimpin Islam kita hari ini, yang tercemar imej Islam kerana pemimpin Islam itu sendiri yang memperalatkan agama untuk tujuan politik. Wallahualam.

1 comment:

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.