"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, May 31, 2010

LAGI AHLI PAS MENYERTAI UMNO!

Seramai 18 orang anggota Pas di Alor Binjal di sini bertindak keluar parti itu dan memohon menyertai Umno setelah sedar bahawa Pas gagal membawa sebarang perubahan kepada rakyat walaupun kini berkuasa menerajui kerajaan Kedah. Majlis penyerahan borang menyertai Umno itu diadakan pada mesyuarat Umno cawangan Alor Binjal di sini semalam. Selain borang daripada 18 anggota Pas itu, turut diserahkan ialah 12 borang ahli baru.
Sebelum ini, Timbalan Ketua Pas Cawangan Akar Penyengat, Abu Bakar Hussain telah meninggalkan PAS bersama dengan 60 ahli cawangan tersebut menyertai UMNO. Mereka tidak percaya dengan amanat Tuan Guru Haji Hadi dan mereka tidak hairan lagi dengan fatwa TG Nik Aziz. Mereka melihat bagaimana UMNO banyak berjasa kepada orang Melayu dan Islam di Malaysia. Pemimpin UMNO juga orang Melayu dan beragama Islam. Sungguhpun parti UMNO bukan sebuah parti Islam tetapi perlembagaan UMNO amat jelas memperjuangkan agama, bangsa dan negara yang berdaulat.
Sejak PAS bersama Pakatan Rakyat, PAS jadi pak turut. TG Nik Aziz dan Haji Hadi Awang dan pemimpin-pemimpin PAS yang lain keterlaluan untuk menjaga hati dan perasaan Lim Kit Siang dan Karpal Singh. Hingga PAS jadi pak turut. Dasar perjuangan PAS telah tersasar. Semakin keliru dengan pelbagai fatwa. Ulamak-ulamak PAS sendiri bertelagah sesama sendiri berkaitan dengan isu kerajaan perpaduan dan kalimah Allah. Amalan kronisme dan nepotisme dalam kepimpinan dan kerajaan PAS tidak dapat disembunyikan lagi. Amalan rasuah juga berlaku tetapi dapat dihalalkan oleh Tok Guru dengan perkataan 'sedekah jariah'. Pembaziran wang rakyat di Kelantan berjuta-juta ringgit hanya bertujuan untuk upahan menjatuhkan kerajaan Pak Lah. Ayat-ayat sucu al-Quran dibenarkan oleh penceramah DAP bukan Islam dalam kempen pilihanraya. TG Nik Aziz sendiri membenarkan juga kalimah Allah digunakan oleh DAP dalam kempen politik di Sibu Sarawak hinggalah kejayaan DAP mengalahkan calon BN. TGNA juga mengatakan ceramah politik dibenarkan dalam masjid walaupun Jabatan Agama Islam Selangor telah mengadakan peraturan larangan politik ke dalam masjid.
Oleh itu rakyat semakin keliru. Apa yang pemimpin PAS mahu kepada umat Islam? Apakah cara PAS boleh menyatupadukan umat Islam, sudah tentu tidak dan perpecahan umat Islam semakin melebar lagi. Umat Islam semakin lemah, agama Islam semakin dihina sejak pemimpin PAS bersekongkol dengan DAP. Atas kesedaran dan keinsafan inilah maka dari masa ke semasa umat Islam terutama penyokong-penyokong PAS serta ahli-ahli PAS mulai berubah haluan politik mereka. Mereka sudah melihat perjuangan UMNO lebih konsisten dan tegas. UMNO tetap memperjuangkan agama, bangsa dan tanah air seperti tercatat dalam perlembagaan UMNO sendiri.

2 comments:

  1. Hidup UMNO, Takbir 3x.

    ReplyDelete
  2. namun begitu perjuangan harus diteruskan..jangan leka...

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.