"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, May 27, 2010

Isu Vell Paari dan T.Mohan: Ahli politik tertinggi MIC yang sombong dan biadab!

Kenyataan Ketua Pemuda MIC, T. Mohan bahawa parti itu tidak akan teragak-agak mengkaji semula kedudukannya dalam Barisan Nasional (BN) jika UMNO terlibat dalam pembentukan Gerakan Anti-Samy Vellu (GAS) dianggap sebagai biadab dan bongkak. Kenapakah masalah dalam parti MIC dikaitkan dengan dengan UMNO? Dalam sejarah UMNO tidak pernah campur tangan masalah dalam parti-parti komponen
dalam BN. MCA pernah hadapi krisis beberapa kali tidak pernah mengaitkan masalah dalaman parti itu dengan UMNO. Walaupun pemimpin veteran MCA ada meminta PM campurtangan selaku Pengerusi BN Pusat tetapi PM menyerahkan kebijaksanaan pimpinan parti itu menyelesaikan masalah dalaman parti itu sendiri. Mengapa pula MIC kali ini dengan bongkak dan sombong, tidak mahu mengakui kelemahan kepimpinan MIC sendiri, tiba-tiba mendakwa UMNO melakukkan pembunuhan politik.
Selaku pemimpin MIC Pusat, T.Mohan dan anak Samy Vellu, Vell Paari perlu bertanggungjawab di atas kenyataan itu. Kenyataan yang tidak mencerminkan semangat BN yang menjadi tunjang kekuatan parti selama ini. Kenyataan bodoh dari pemimpin MIC yang buta sejarah Malaysia. Pemimpin yang tidak sedarkan diri dan mahu mengugut untuk keluar dari komponen  BN. Rasanya BN tidak akan gentar dengan ugutan dan ancaman itu. Tapi sebelum itu pemimpin-pemimpin MIC yang bongkak dan sombong ini perlu fikir sedalam-dalamnya dan seluas-luasnya, implikasinya, jika MIC keluar dari BN. BN khususnya UMNO sebenarnya banyak berkorban dan bertolak ansur untuk rakan-rakan dalam komponen BN khususnya MIC. Beberapa kerusi DUN dan Parlimen majoriti orang Melayu diserah kepada calon MIC untuk bertanding mewakili BN kerana semangat setiakawan dalam BN. Lihatlah baru-baru ini, bagamana YB Kamal dari MIC bertanding dan memenangi kerusi Parlimen Hulu Selangor di kawasan majoriti orang-orang Melayu. Jangan terlalu emosional wahai kedua-dua pemimpin MIC itu, jangan 'marahkan nyamuk bakar kelambu'.
Kenyataan-kenyataan celupar dan biadab oleh pemimpin MIC ini perlu diberi perhatian yang serius oleh MIC Pusat. Mereka mendakwa kenyataan itu adalah mewakili suara atau pandangan ahli-ahli parti MIC. Walaupun benar sekalipun, tapi sebagai pemimpin MIC Pusat wajarkah pandangan itu didedahkan kepada orang ramai tanpa memikirkan kesan langsung kepada UMNO dan pemimpin UMNO terutamanya.  Selaku pemimpin tertinggi MIC, tidak wajar pandangan dangkal ahli parti diterima bulat-bulat dijadikan alasan mendakwa UMNO melakukan pembunuhan politik. Apakah T.Mohan dan Vell Paari bukan pemimpin tertinggi MIC? Jika ya, kedua-dua pemimpin MIC ini memang 'mangkuk ayun', bodoh dan sombong. Selaku pemimpin tertinggi MIC, kedua-dua mangkuk ayun ini perlu tapis setiap pandangan ahli-ahli parti MIC. Bukan terima setiap pandangan secara semborono kemudian buat kenyataan akhbar tanpa memikirkan kesan buruknya kepada semangat perpaduan dalam BN dan perasaan pemimpin dan ahli-ahli UMNO. Oleh itu kedua-dua pemimpin mangkuk ayun MIC ini perlu diambil tindakan tatatertib oleh MIC Pusat jika mahu menyelamatkan MIC dan kaum India di Malaysia ini.

1 comment:

  1. kalau mic nak tarik diri dari BN silakan ..UMNO tak gentar dgn ugutan mereka..selama ini pun mereka lupa jasa umno pada mereka yang sentiasa memberi teloransi terhadap parti gabungan mereka...

    umno masih kuat dan akan terus kuat dan sentiasa kuat walaupun pemimpin bertukar ganti..

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.