"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, November 4, 2010

Guan Eng dan pemimpin Melayu PKR dan PAS perbodohkan orang Melayu Pulau Pinang!

Begitulah perangai buruk Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang disayangi oleh PAS dan PKR. Guan Eng menyifatkan segala kekecohan yang berlaku di hadapan Dewan Undangan Negeri adalah hasil daripada permainan jahat UMNO dan Barisan Nasional. Begitulah sikap jahat ala zionis yang mahu menjatuhkan UMNO. Puak-puak ini tahu dengan tumbangnya UMNO maka tumbanglah kepentingan Melayu dan Islam di Pulau Pinang khususnya dan Malaysia amnya.
UMNO juga yang jadi sasaran. UMNO juga yang dipersalahkan. Isu tanah di Balik Pulau wujud bila kerajaan negeri membuat pengambilan tanah untuk pembinaan 'hab pendidikan'. Jika kerajaan negeri tidak buat (pengambilan tanah), isu ini tidak wujud. Apakah UMNO yang jadi puncanya? Janganlah Guan Eng cuba hendak menipu dan membohongi rakyat. Walaupun kerajaan negeri Koh Tsu Koon (kerajaan BN) dulu pernah membuat pengambilan tanah untuk tujuan pendidikan dan sebagainya tetapi tidak berlaku pun bantahan seburuk zaman pemerintahan autokratik DAP. Pemimpin BN yang memerintah dulu  turun berbincang dengan rakyat dan mendengar pandangan dan kehendak rakyat tempatan terlebih dulu.
Pemerintahan autokratik DAP amat kejam terhadap rakyat. Merampas harta rakyat kononnya untuk kepentingan awam. Bila dah meletup, rakyat bangun membantah di hadapan Dewan Undangan Negeri UMNO pula dipersalahkan. Inilah stail kepimpinan Guan Eng menyelesaikan masalah rakyat. Tidak pernah mengakui kesilapan diri sendiri. UMNO juga yang jadi mangsa. UMNO didakwa menjadikan perkara itu sebagai isu perkauman. Jika UMNO yang tidak kehadapan dalam isu ini, parti mana lagi yang sanggup membela nasib rakyat di Balik Pulau. Nak harap PKR, dah tahu pun Parti Kencing Rakyat manakala PAS hanya pak turut umpama lembu dicucuk hidung.
Rakyat hari ini boleh saksikan sendiri dengan mata kepala mereka sendiri. Betapa hebatnya pembangunan projek-projek perumahan kos sederhana dan tinggi di kawasan Balik Pulau sejak kerajaan DAP-PKR-PAS memerintah. Mampukah orang-orang Melayu membelinya? Wahai pemimpin Islam PAS dan pemimpin Melayu PKR di Balik Pulau! Kenapakah kamu diam? Dimanakah suara-suara lantang kamu semasa kempen pilihanraya dulu yang mahu membela nasib rakyat?  Inilah masanya kamu buktikan bahawa kami pemimpin PAS dan PKR juga akan menjaga kepentingan orang-orang Melayu di Balik Pulau. Sebenarnya kami tak mampu, sebenarnya kami tak berani dengan Guan Eng diktator. Kami mahu jaga  periuk nasi kami, kami juga mahu jaga gaji dan elaun beribu-ribu kami sebulan. Kami juga mahu jaga kepentingan politik dan orang-orang kami. Kami pemimpin PAS tak jaga orang Melayu. Kami hanya jaga orang-orang Islam. UMNOlah yang kena jaga orang Melayu. Jika orang Melayu hidup melarat dan diusir dari kampung-kampung tradisional Balik Pulau, itu bukan salah kami pemimpin PAS, sebab kami tak jaga orang Melayu. Kami hanya jaga kepentingan orang-orang Islam sahaja. Kami jaga orang Islam tak kira dia itu bangsa apa pun. UMNO tak boleh persalahkan juga kami pemimpin-pemimpin PKR. Rakyat Melayu di Balik Pulau tidak boleh mendakwa kami tidak jaga orang-orang Melayu. Kami kena jaga semua. Semua kami kena jaga. Semuanya sama saja. Tak kira sapa. Baikpun Melayu, Cina mahupun India semuanya sama saja. Tak apalah jika orang-orang Cina dan India ramai di Balik Pulau sebab mereka juga ada hak sebagai rakyat Malaysia.  Kami pemimpin Melayu PKR sangat gembira jika berjaya menjadikan sebahagian kampung-kampung tradisional Melayu ini sebagai kampung tradisonal Cina dan India ataupun dijaidkan pekan dan bandar yang dikuasai oleh kaum Cina dan India.
Pemimpin UMNO dianggap racist. Nak jaga kepentingan Melayu dan bumiputera. Nak jaga raja-raja Melayu. Nak pertahankan Dasar Ekonomi Baru. Salahkah UMNO untuk menjaga hak keisitimewaan orang Melayu/bumiputera yang memang termaktub dalam perlembagaan persekutuan? UMNO tidak merampas hak bangsa lain kerana mereka juga ada hak sebagai rakyat Malaysia. Oleh itu salahkah UMNO yang sudah lama mempertahankan kawasan Balik Pulau sebagai satu-satunya kawasan majoriti orang Melayu di bahagian Pulau, Pulau Pinang? Sebenarnya pemimpin UMNO Balik Pulau dan hampir 100% orang Melayu di Balik Pulau mahu kawasan Balik Pulau dikekalkan sebagai kampung tradisional Melayu.  Yang mahu kawasan Balik Pulau bertukar wajah menjadi seperti Paya Terubong ataupun Bayan Baru hanyalah pemimpin PKR dan PAS yang berpegang kepada prinsip "PAS Untuk Semua" dan "Semua Rakyat Sama Sahaja". Baca lagi di sini.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.