"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, November 13, 2010

Kerajaan Pulau Pinang rampas dewan kegunaan orang ramai pulak!

Kira-kira 150 penduduk serta pemimpin masyarakat sekitar Telok Air Tawar di sini mengadakan perhimpunan secara aman membantah kerajaan DAP Pulau Pinang yang didakwa mahu merampas sembilan buah dewan kegunaan orang ramai di kawasan tersebut.
Mereka yang terdiri daripada penduduk beberapa taman perumahan sekitar sini mengecam tindakan kerajaan negeri yang menghantar notis mengarahkan supaya semua bangunan dewan di kawasan tersebut dikosongkan dalam masa terdekat.
Bangunan terbabit ialah Dewan Panorama, Dewan Orang Ramai Taman Tun Dr. Awang, Taman Sri Pantai, Taman Melati, Taman Robina, Taman Senangan, Kampung Contoh, Dewan Belia Bagan Lebai Tahir dan Dewan Gerakan Daya Wawasan (GDW) Telok Air Tawar.
Menurut mereka, kerajaan negeri tidak mempunyai hak mutlak ke atas dewan berkenaan kerana semuanya dibina menggunakan pembiayaan sepenuhnya Kerajaan Pusat.
Komen:
Begitulah sikap kerajaan negeri DAP yang disokong kuat oleh PAS dan PKR. Kerajaan negeri bermaharajalela tanpa mendapat tentangan dari rakan-rakan sekutu mereka. Pemimpin PAS dan PKR hanya pak turut umpama lembu-lembu yang dicucuk hidung. Lihatlah dewan-dewan yang telah diambil alih, apa dah terjadi? Begitu tamak, sengaja mahu merosakkan keharmonian hidup masyarakat yang sudah lama terbina. Mereka mahu memecah belahkan kesatuan penduduk taman perumahan dan penduduk kampung. Oleh kerana dewan jadi puncanya, akhirnya penduduk-penduduk akan bergaduh sesama sendiri. Inilah sebenarnya strategi politik jahat Pakatan Rakyat selama ini.  Terlalu banyak politiking maka rakyat yang jadi mangsa.
Sudahlah kampung tradisional telah dirampas. Pampasan yang dijanji oleh kerajaan negeri tidak setimpal kerana sikap lepas tangan pimpinan Pakatan Rakyat. Tapi rakyat sudah sedar. Rakyat tahu pimpinan kerajaan negeri, cakap tak serupa bikin atau bikin tak serupa cakap. Banyak cakap, banyak pembohong, penipu dan juara putar belit. Tidak pernah mengakui kesilapan diri. Yang banyak dipersalahkan adalah UMNO. Mereka tahu bahawa UMNO yang kuat memperjuangkan dan mempertahankan hak orang Melayu dan kampung-kampung tradisional. DAP mahu jatuhkan UMNO kerana UMNO tunjang kpd BN. Jatuh UMNO maka jatuhlah BN. DAP boleh berkuasa di Putrajaya. MP DAP sebenarnya lebih banyak dari MP PAS dan PKR di Parlimen sekarang. PAS pun cuba nak jatuh UMNO, perburukkan pemimpin UMNO dan sanggup keluarkan fatwa dan juga fitnah demi untuk kuasa politik. Soal agama Islam dan ajaran Islam diketepikan dulu. Maha penting bagi PAS dapat kuasa dulu apa cara sekalipun jika perlu fitnah sekalipun. PKR jangan cakaplah, tunggu masa akan ditalqinkan oleh DAP jika PAS tak sanggup talqinkan. Orang Melayu, orang Cina dan India perlu bangun menentang usaha kerajaan negeri DAP yang boleh menggugat keharmonian hidup pelbagai kaum selama ini. Kerana DAPlah orang Cina Pulau Pinang mulai membenci Melayu. Kerana PASlah orang Melayu berpecah sesama sendiri. Itulah hasil pemerintahan mereka selama ini. Fikirlah demi masa depan generasi kita yang lebih bersatu padu, aman dan damai.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.