"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, November 6, 2010

Harakahdaily: PRK Galas, Batu Sapi bukti Pakatan teguh

Dalam Harakahdaily hari ini telah memaparkan komen Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang mengatakan pilihan raya kecil Galas dan Batu Sapi telah membuktikan kepada rakyat keteguhan Pakatan Rakyat dalam berhadapan dengan usaha musuh hendak memecahbelahkan Pakatan. Kata Tuan Guru Hadi PAS kalah kerana lawan kita (BN) menguasai segala jentera kerajaan dan berjaya memanipulasi keadaan sehingga mereka beroleh kemenangan.
Begitulah komen yang tidak jujur dari pemimpin pembangkang. Komen yang tidak begitu profesional. Kalau begini sikap pemimpin PAS, BN akan terus menang dan menang dalam PRK dan juga PRU yang akan datang. Di Kelantan, bukan BN yang memerintah. Apakah BN pula yang menggunakan jentera kerajaan? Apakah ini bermakna PAS tidak pernah menggunakan jentera kerajaan? Ada pengundi yang mengatakan PAS dan BN sama saja. Kebanyakan pengundi yang ditemui mengatakan  PAS lagi teruk budi perangai semasa kempen pilihanraya seperti orang tidak siuman. Menjijik dan menghina pihak lawan dengan perbuatan dan tingkahlaku yang tidak senonoh. Muslimat tua sudah bagaikan dah hilang akal kerana taksub kepada parti syurga milik Tok Guru Nik Ajis. Inilah wajah umat Islam yang dilahirkan oleh parti PAS untuk ditonton dan menjadi ikutan umat Islam di Malaysia ini.
Memang patut pun Ustadz Md. Nor Deris (bekas pemimpin PAS) hentam Nik Ajis dalam satu perjumpaan di Galas baru-baru ini. Ketua Pemuda PAS telah membuat laporan polis kerana Ustadz Md. Nor Deris itu tidak menghormati TG Nik Ajis sebagai MB. Sebenarnya ramai lagi pemimpin PAS sendiri yang bergelar ulamak tidak berpuas hati dengan Nik Ajis tapi mereka tidak mahu menunjukkan tentangan kerana politik. Tapi sudah tentulah sebahagian besar pemimpin Islam dan ulamak-ulamak yang berada di luar PAS kecewa dengan politik ala PAS yang merugikan bangsa Melayu dan umat Islam di Malaysia. Akhirnya sokongan orang Melayu terhadap PAS dan Pakatan Rakyat semakin berkurangan dan sebaliknya UMNO dan BN mendapat sokongan yang semakin bertambah dalam setiap PRK selepas ini dan untuk PRU yang akan datang. Insyaallah, sudah dapat diduga.

1 comment:

  1. satu komen yang tak mengaku kekalahan dan kelemahan diri sendiri.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.