"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, November 6, 2010

Wan Azizah sudah nyanyuk. Pakatan Rakyat tetap mencatat keputusan yang memuaskan?

Pakatan Rakyat akan melunaskan dalam pilihan raya umum akan datang ekoran kekalahan kepada BN pada pilihan raya kecil Parlimen Batu Sapi dan Dun Galas.
Presiden Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, meskipun terpaksa berhadapan dengan sogokan pengundi, penyalahgunaan jentera dan dana kerajaan, dan serangan bertubi-tubi media arus perdana, Pakatan Rakyat tetap mencatatkan keputusan yang memuaskan.
Keputusan semalam, katanya menyaksikan undi golongan muda kepada Pakatan Rakyat meningkat di kedua-dua kerusi Batu Sapi dan Galas.
“Saya merakamkan setinggi-tinggi tahniah buat jentera pilihan raya yang begitu komited dan bertungkus-lumus bekerja tanpa mengenal penat lelah demi memastikan kemenangan calon-calon Pakatan Rakyat.
Sekalung tahniah buat para petugas Keadilan khususnya dan Pakatan Rakyat amnya di Batu Sapi dan Galas, katanya. “Insya Allah kita lunaskan dalam pilihan raya umum akan datang,” ujarnya.
Rupa-rupanya komen Presiden PAS dan Presiden PKR lebih kurang sama sahaja. Itulah politik namanya. Walaupun kalah jangan mengaku kalah. Tunjukkan yang Pakatan Rakyat semakin kuat. Undi untuk PR semakin bertambah berbanding dengan BN. Tapi macam mana pula BN boleh menang? Itu kerja SPR menjadi barua kepada BN. Masa PR menang dalam PRK dulu dan menang besar dalam PRU hingga menguasai beberapa negeri macam mana? Masa itu BN tidak guna jentera kerajaan, masa itu BN tak sogok wang? Begitulah antara dakwaan pemimpin-pemimpin pembangkang bila dah kalah.
Mengakuilah dengan jujur. Pengundi hari ini sudah matang dan sudah dapat melihat dengan mata kepala mereka sendiri. Bila Pakatan Rakyat memerintah negeri maka terserlah kelemahan dan kekurangan. Macam-macam telah berlaku. PAS lagu PAS, PKR lagu PKR dan DAP macam DAPlah! Kini kebanyakan rakyat sudah tahu selama ini mereka bercakap tak serupa bikin atau mereka bikin tak serupa mereka cakap!

4 comments:

  1. Salam,malas hendak komen,komen ngan orang down sindrom buang masa aje.

    ReplyDelete
  2. Down sindrom atau going down to be..??

    ReplyDelete
  3. Bola Sepak:
    Argentina 7 - Malaysia 1..... ha..ha.. malaysia menang!
    Sebab boleh jugak jaring satu gol dengan pasukan pernah bergelar juara dunia! Malaysia menang!10X! memuaskan!10X

    Begitulah bodohnya puak PKR ni! Budak Tadika faham siapa menang! Bukan kemenangan majoriti 10 undi! beribu! masih tak faham jugak! Sebab tu setiap masa PKR rasa dia kuat walaupun menguasai selangor jer lepas PRU12!

    Bodoh..bodoh....bodoh....

    ReplyDelete
  4. Sekurang2nya lihatlah juga kelemahan parti sendiri kenapa dihukum oleh pengundi. Rakyat hari ini bukan spt dulu.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.