"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Friday, September 23, 2011

CERAMAH UNTUK PENYOKONG-PENYOKONG PR: KENAPA SAYA TINGGALKAN PAS!!!

Semakin hari semakin terserlah sikap pembangkang yang sebenar. Sikap yang menjatuhkan imej Islam. Walaupun parti yang kononnya memperjuangkan Islam, mungkin hanya pada zahirnya sahaja. Hanya pada pakaian berjubah dan berkopiahnya sahaja tapi jika perangai dan budi, Allah sahaja yang maha mengetahui. 
Lihatlah apa yang puak-puak pembangkang lakukan semasa Program Jamuan Hari Raya yang diadakan di SMK Guar Perahu? Banyak bendera pembangkang berkibaran hampir menenggelamkan bendera-bendera tuan rumah/BN yang menganjurkan program tersebut. Secara nada sindiran, PM kagum melihat kali ini, pembangkang juga turut menyambut kehadirannya di kawasan Permatang Pauh. Alhamdulillah, walaupun suasana musim hujan, padang agak becak, kehadiran rakyat agak luar biasa. Pemimpin pembangkang mulai kecut perut.
Di Teluk Kumbar pun sama tetapi caranya yang lebih teruk. Malu rasanya sebagai seorang Islam yang kuat berdengki dan bermusuh sesama kita. Apa salahnya jika berpolitik biarlah kita berpolitik secara anak jantan dan bijaksana. Apa dah jadi? Banner-banner program anjuran BN/UMNO telah diputuskan tali dan dibuang. Kerja siapa ini? Walaupun tiada bukti tapi kita tahu, ini kerja penyokong2 pembangkang yang bodoh dan busuk hatinya.
Inilah wajah2 sebenar pembangkang yang mengakui diri mereka lebih Islam daripada puak2 UMNO. Pemimpin2 dan penyokong2 DAP dan PKR yang bukan Islam pula turut diperakui sendiri oleh pemimpin PAS sendiri kononnya lebih  memahami Islam daripada puak2 UMNO. Apakah mensabotaj program pihak lain itu merupakan ajaran Islam sebenar atau ajaran Islam PAS/Pakatan Pembangkang?
Marilah kita bersatu atas nama Allah SWT. Marilah kita bersama-sama memerangi musuh-musuh Allah yang berselindung di sebalik kata-kata dan rupa wajah yang kepura-puraan. Penyokong-penyokong pembangkang yang was-was dengan perjuangan Islam PAS, yang ragu-ragu tentang perjuangan PKR, yang keliru dengan perjuangan DAP, marilah kita turun beramai-ramai ke Gelanggang Sepak Takraw Kg. Suluk, Teluk Kumbar, Bayan Lepas, Pulau Pinang pada hari Ahad ini (25/9/2011) Jam 9.00 malam untuk mendengar ceramah dari Ustaz Abdul Khodir Rejab, bekas pelajar Pondok Lanai Kedah dan bekas ahli PAS.
Kita ingin tahu kenapa seorang guru agama atau ustaz merupakan ahli PAS sanggup meninggalkan PAS dan menyertai UMNO. Sebenarnya bukan setakat ahli biasa PAS malahan ada di kalangan pemimpin-pemimpin besar PAS seperti ahli Dewan Ulama PAS, Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri serta Naib Presiden PAS telah menyertai UMNO setelah berpuluh-puluh tahun bersama PAS. Kenapa jadi begitu? Mesti ada sesuatu yang tidak kena pada parti PAS? Untuk mendapat jawapan itu, sila tuan/puan mengikuti ceramah tersebut. Jangan lupa!

1 comment:

  1. berjangoat tdk bererti kita alim.mungkin kita kambing menyerupa manusia

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.