"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Friday, November 12, 2010

Nak tengok DAP maha berkuasa, saksikanlah sidang DUN Pulau Pinang!

Aku dengar sendiri cerita seorang wakil rakyat BN pasal sidang DUN Pulau Pinang baru-baru ini, aku dah naik geram. Nasib baik aku tak jadi wakil rakyat. Kalau tidak, mahu aku jerkah si kurang ajar DAP dari Seri Delima itu. Aku saksi melalui TV pun aku dah geram tengok perangai buruk wakil rakyat DAP itu. Macamlah negeri ini bapa dia yang punya. Berlagak samseng dan kurang ajar tak kena tempat. Cuba buat samseng awak tu di kampung nak tengok, baru tahu apa yang nak jadi. Baru jadi pemerintah di Pulau Pinang dah tunjuk kuasa yang gila-gila.
Memang pun DAP berkuasa dalam dewan dan juga negeri Pulau Pinang ini. Mereka boleh halau wakil rakyat BN keluar dewan. Sebut 'kerajaan DAP' tak boleh, speaker halau keluar. Tapi kata 'UMNO monyet', tidak pula Speaker ambil tindakan. Tiada keputusan dibuat untuk tarik balik perkataan itu. Begitulah speaker yang dicucuk hidung seperti lembu di tambatan. Nampak jelas ketidakadilan speaker itu. Speaker pun takut kepada Guan Eng dan lebih takut kepada Guan Eng daripada Allah SWT. Yang tak reti bahasa pun ada. Kata 'dua tiga kerat' pun dihalau keluar dewan. Beginilah kuasa yang mereka guna. Mereka tunjuk kepada rakyat macam mana mereka berkuasa di Pulau Pinang ini. Nak tengok macam mana mereka guna kuasa tengoklah macam mana berlakunya dalam sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang.

5 comments:

  1. Itu baru sikit dia dapat memerintah P.Pinang. Kalau dia dapat memerintah Malaysia bagaimana? Sebab itu semasa kejadian 13 May 69 dulu parti ini patut dah diharamkan oleh Pengarah Mageran masa itu. Sebab punca terjadinya tragedi itu adalah disebabkan oleh sikap khafir Harbi ini yang menghalau orang Melayu balek kampong dengan batang penyapu.......Inilah golongan yang orang Melayu yang patut tentang habis2an. Orang PAS dan Melayu Keadilan patut sedar tentang hakikat ini.

    ReplyDelete
  2. Salam persahabatan utk Melayu2 yg tak sedar diri. jangan sudah nasi jadi bubur barulah nak menangis, mengalir air mata darah pun tak boleh buat apa. sudah terlambat. sebelum terlambat marilah kita bersatu di bawah satu payung iaitu umno.

    ReplyDelete
  3. PAS elok takqinkan PKR. Ataupun DAP talqinkan PAS dan PKR. Pakatan cacamerba.....

    ReplyDelete
  4. Minta maaflah kerana kami tak akan bersatu di bawah payung umno-apco yang mana ketua-ketuanya adalah kaki penipu dan menjadikan rasuah sebagai amalan hidup.

    ReplyDelete
  5. kita akan turunkan tol berperingkat2.....mana DIAAAAAAAA

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.