"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, November 13, 2010

Ucapan TG Haji Hadi amat menggelikan hati ....kah, kah, kah!

Aku geli hati bila membaca laman rasmi TG Haji Hadi Awang. Dalamnya dimuatkan sedikit ucapan perasmian seminar 'PAS Sedia Ganti Umno' di Shah Alam hari ini. Baca sini.
Umno berundur secara terhormat
TGHH meminta Umno mengaku kelemahan mereka dan berundur secara demokratik dengan memberi laluan kepada PAS dan Pakatan Rakyat memerintah negara kerana parti itu (Umno) katanya sudah jelas lemah dan tidak mampu mengurus rakyat dan negara dengan baik.
"Sebab itu kita mintak secara terhormat dan demokratik seperti berlaku di negara-negara lain, pilihan raya adil dan bebas di mana parti pemerintah yang mengalami masalah, sedia berundur. Tapi keadaan ini tak berlaku dalam negara kita," katanya.
Sementara itu Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad akan membentang kertas kerja bertajuk "PAS Ganti Umno; Rasional dan Tindakan".
Manakala AJK PAS Pusat, Datuk Kamarudin Jaffar akan membentangkan tajuk "Umno dan Krisis Ketuanan Melayu".
Komen
Begitulah sikap PAS tidak mahu muhasabah diri kenapa ulamak muda menyertai Umno, kenapa ada ulamak menentang PAS, kenapa ada ulamak PAS keluar PAS menyertai Umno, kenapa calon PAS mengalami kemerosotan sokongan pengundi beberapa pilihanraya kecil sejak kebelakangan ini. PRK Manik Urai, Kelantan menang majoriti tipis, kalah di Bagan Pinang, N.9 dan juga PR kalah di Ulu Selangor. Sepatutnya PAS buat post mortem kenapa  PAS tidak dapat mempertahankan kerusi DUN Galas malahan calon PAS mengalami kekalahan yang agak teruk. Begitu juga PRK Parlimen Sapi, Sabah sepatutnya undi dari pengundi Islam bumiputera dan bukan bumiputera akan lebih banyak kepada calon PKR, Ansari Abdullah. Sebaliknya pengundi Islam memberi undi yang begitu banyak kepada calon BN yang bukan Islam malahan yang tidak tahu berbahasa Melayu dengan baik.
Buat seminar kononnya PAS itu bertambah kuat, cadang nak ganti Umno. Umno tak kalah pun dalam PRU12 yang lalu. Di Parlimen lihatlah MP dari Umno yang paling ramai. Dalam DUN Pulau Pinang, semua wakil rakyat UMNO yang jadi pembangkang. UMNO masih kuat dan kekuatan Umno semakin bertambah sejak DS Najib menerajui kepimpinan Umno dan BN. Pemimpin PAS sebenarnya mahu sembunyikan kelemahan mereka. Pemimpin PAS bimbang membincangkan kelemahan mereka takut terdedah kepincangan pemimpin Pas sendiri. Rasuah di kalangan pemimpin PAS berlaku secara terbuka sebab diistilahkan 'sedekah'. Duit kutipan ceramah politik lesap tanpa ada penyata kewangan dibentangkan. Ustadz-ustadz tu tak akanlah nak lesap duit ceramah, kononnyalah. Pemimpin PAS juga kaya dan ada yang lebih kaya daripada pemimpin UMNO. Berkereta besar lebih besar dari wakil rakyat Umno. Berumah besar lebih besar daripada Ketua Bahagian Umno. Jadi MB  mahu menongkat langit lebih lama daripada seorang PM dari Umno. Ada pemimpin PAS  sendiri jadi wakil rakyat DUN dan Parlimen, elaun wakil rakyat beribu-ribu.  Ertinya PAS hanya mahu menang pilihanraya semata-mata. Bukan letak wakil rakyat untuk bantu dan bela rakyat. Bila dia jadi ahli parlimen dan dia juga jadi wakil rakyat di Dun yang lain, macam mana dia nak berkhidmat kepada rakyat dengan baik? Cukupkah dengan berceramah setiap malam? Hal rakyat masalah rakyat diserahkan kepada wakil rakyat Umno. Begitulah yang dok ada, kata orang utara. Pemimpin PAS jaga kroni dalam pentadbiran kerajaan negeri sedangkan Umno tak boleh. Tapi Pas boleh buat semua itu 'PAS for all' ikut ajaran TG Nik Ajis.
Di kalangan pemimpin Pas pun ada berlaku perselisihan faham dalam perkara-perkara tertentu. Ada pemimpin PAS sendiri tidak senang dengan sikap TG Nik Ajis. Tapi mereka tak berani nak minta TG Nik Ajis berundur. Takut dicelakokan oleh Nik Ajis. Cuma yang tak setuju itu akan berundur pelan-pelan. Inilah sebenarnya yang berlaku dalam Pas sendiri. Tapi seminar PAS lebih suka jaga tepi kain orang dan suka cari kelemahan orang tapi kelemahan sendiri di sembunyikan. Kesian ahli-ahli PAS yang datang berseminar hari ini di Shah Alam. Dari jauh datang nak dengar seminar. Mendengar pemimpin-pemimpin utama PAS menghamburkan pelbagai fitnah dan memutar kembali cerita-cerita lama yang sudah lapuk. Kasihan dari utara, selatan, timur dan barat beratus batu jauhnya datang mendengar seminar 'PAS nak ganti Umno'. Rupa-rupanya mahu juga pemimpin PAS mencontohi perjuangan Umno kerana perjuangan PAS selama ini terpesonga jauh dari matlamat asalnya. Begitulah kira-kiranya......

11 comments:

  1. Betul....setuju. Memang PAS tak pernah bermuhasabah diri. ikut ajaran TG Nik Ajis.

    ReplyDelete
  2. Minum tuak ke Haji Hadi ni? Orang bodoh macam ni jadi pemimpin?

    Negara mana pulak parti yang berkuasa tiba tiba rasa tak bagus mengundur diri? Ini demokrasi ke?

    Bertuah lah orang yang berkuasa nak menyerahkan kuasa. Belum berlaku lagi dalam dunia. Haji Hadi kurang membaca.

    Haji Hadi sendiri patut buat apa idea bodoh yang dia ketengahkan tu. Iaitu dengan memberi laluan kepada pemimpin baru dalam PAS. Mengapa rajin pula bertanding saban kali?

    Katalah sekiranya UMNO ikut arahan otak mambuk babi Haji Hadi tu tidak bertanding langsung menggunakan tiket BN di pilihanraya. PAS, PKR dan DAP pula bertumbuk. Bodoh punya otak ulamak yang tidak dapat pentunjuk tuhan. Sebab dapat pentunjuk Iblis lah perkataan jadi begitu macam berfikir pakai kepala lutut.

    Pas ni nafsu ganas semua nak cepat tapi tenaga kurang. Dalam pilihanraya Galas pun dia minta BN jangan bertanding. Mana ada kemudahan begitu dalam hidup. Sekali sekala adalah. Kalau tidak tiada perkataan perjuangan.

    Maka jelas perjuangan PAS tidak akan bertunjangkan demokrasi yang kita ada kerana sampai kini tidak faham tentang demokrasi. Nak ajar pun dah lambat. Bagi buku, jenis malas membaca.

    Kalau dia memerintah tentu lain pula caranya. Bukan demokrasi Agaknya demo krah kote... jadinya. Pasti mereka mahu ubah perlembagaan...

    CELAKA PAS!

    ReplyDelete
  3. Cerminlah muka dulu. Muhasabah diri. Nak ganti Umno konon, tak sedar diri. Saya yang berkecuali ini pun meluat tengok Isle pas, Ulamak Pas dengan Ulamak Sejati ibarat langit dengan Bumi. Islam tak mengajar kita keji mengeji yang diamalan oleh ulamak isle pas. Muhasabah diri dulu.

    ReplyDelete
  4. Jk pas pihak yg benar, dah lama Allah Ta'ala tolong. Dah berapa puluh ribuan mungkin jutaan doa-doa TG Nik Ajis dan Hj Hadi tapi tak kemana juga. Malah kalah pula calon Pas di Galas manakala di Manek Urai hampir kalah. Jika Umno kafir atau golongan yahudi, masakan Umno semakin kuat?

    ReplyDelete
  5. sebenarnya apa yang berlaku didalam PKR & PAKATAN daripada penelitian aku semua ini adalah ciri dan corak FREEMASON ... perkara itu dan ini siapa diperkudakan dianaiayakan diketepikan sengaja direka kalo korang nak paham pi search kat internet bagaimana cara GOLONGAN FREEMASON menjajah dunia ... salam ...take out both of U ...

    ReplyDelete
  6. Haji Hadi ingat pemimpin Umno bodoh seperti dia. Apakah DS Najib nak dengar cakap Hj Hadi? Tentulah tidak bukan. Sebenarnya Hj Hadi nak perbodohkan orang PAS yang datang seminar itulah..terpaksalah buat macam itu nak sesuai dengan tajuk seminar " PAS akan ganti UMNO".

    ReplyDelete
  7. Setuju benar...UMNO tidak kalah dalam PRU 12..cuma parti komponen lain yang banyak kalah. UMNO masih mendapat sokongan padu dari orang-orang Melayu.Pembangkang utama di Selangor terdiri dari UMNO bagitu juga di Pulau Pinang.Cuba kaji balik kerusi yang dimenangi oleh Pas. jadi..bagaimana Pas kata nak ganti UMNO?

    ReplyDelete
  8. Politik PAS yang bingung bin bangang. Kasihan ahli Pas yg datang seminar. Mereka ini diperbodohkan oleh pemimpin2 mereka sendiri. Yang tua datang bertongkat, yang buta datang meraba, yang baby datang meniarap, yg budak2 datang bertatih. Hanya ahli Pas yang taksub shj jadi pengikut pemimpin yg bodoh!

    ReplyDelete
  9. siapa hadi???ooo...ulamak yang buat amanat palsu tu ke???

    ReplyDelete
  10. haji hadi dah meliwat lubang bontok dia sendiri.
    pemakan najis peliwat ,perogol ,penjilat dosa munafik agama.

    ReplyDelete
  11. orang tua tak sedar diri,nak mampos....parti dia tunggang langgang sedap mulut je

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.