"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, November 30, 2010

Projek-projek perumahan naik gile di Teluk Kumbar Pulau Pinang, angkara siapa?

Sejak Pakatan Rakyat memerintah negeri, Guan Eng berkuasa dan bermaharaja lela. PKR dan PAS tak terkata apa-apa. Gerai orang Melayu dirobohkan kerana ada aduan. Gerai-gerai Cina yang memenuhi sebahagian jalan-jalan di Georgetown tidak dirobohkan kerana ada permintaan dan keperluan. Statistik menunjukkan jumlah gerai orang Melayu yang diroboh tak banyak berbanding dengan kaum Cina. Pemimpin PAS dan PKR mengangguk betul. Merobohkan gerai-gerai Melayu itu tindakan betul oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Tapi orang Melayu semua mahu ingat dan mahu fahamlah! Berapa ramai pula orang Melayu yang dapat berniaga berbanding dengan orang Cina? Satu gerai Melayu diroboh mungkin pengusaha gerai itu jadi papa kedana tapi satu gerai Cina diroboh 100 gerai baru lagi akan naik. Ini mesti kena tahu, jangan kena tipu dengan Guan Eng. Kita tulis bukan mahu Melayu sama Cina bergaduh. Kita mahu Melayu berdiri sama tinggi sama orang Cina dan duduk pun sama rendah dengan orang Cina. Tapi sekarang apa sudah jadi. Mahu berdiri pun tak boleh tinggi, sebab Guan Eng punya pasal, PKR dan PAS punya angkara, orang Melayu semakin terhimpit. Di kawasan Teluk Kumbar sahaja tidak kurang dari 7 buah projek perumahan yang sedang dalam proses pembinaan di beberapa buah kampung di Teluk Kumbar. Harga rumah antara RM500 ribu hingga RM850 ribu sebuah, cukup tinggi tapi apakah orang Melayu PP mampu membelinya? Begitu banyak projek dan begitu cepat projek diluluskan oleh kerajaan negeri DAP, kenapa? Apakah permintaan untuk rumah harga semahal itu untuk orang Melayu? Inilah akibatnya yang akan ditanggung oleh orang Melayu tempatan sendiri akibat orang Melayu sendiri terutama pemimpin PAS dan PKR yang banyak membuat fitnah terhadap kepimpinan UMNO/BN semasa kempen PRU12 dulu. Jawablah wahai pemimpin PKR dan PAS! Kenapa anda biarkan projek-projek perumahan naik bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan? Kampung tradisi India di Kampung Buah Pala telah lenyap, Kampung Jalan Pokok Asam akan berkubur, Kampung Binjai menunggu masa dan kampung Teluk Kumbar sedang berperang untuk keadilan! Kampung Genting dan Pondok Upeh telah dibuat pengambilan oleh kerajaan negeri untuk membina sebuah institusi pengajian tinggi swasta yang berpusat di Singapura. Kenapa ini tidak berlaku semasa BN memerintah dulu? Tarik balik tuduhan yang mengatakan BN merampas tanah rakyat, merobohkan rumah rakyat, merampas harta rakyat dan banyak lagi rakyat..rakyat dan rakyat. Ini bermakna pemimpin DAP yang disokong kuat oleh PAS dan PKR telah berjaya membohongi rakyat, menipu rakyat dengan kaedah memfitnah UMNO/BN. Akan datang blog ini akan paparkan gambar-gambar menunjukkan projek-projek perumahan yang sedang dalam proses pembinaan. Bukan fitnah, UMNO/BN tidak menipu rakyat. Tunggulah entri yang akan datang!

12 comments:

  1. PAS parti ajaran sesat dan PKR parti kena rakyat. DAP parti komunis . Eloklah tu....

    ReplyDelete
  2. Pak Tam, agenda jahat DAP nak halau Melayu!Mana pi puak-2 PAS yang suka buat demo tu,UMNO rampas tanah Melayu? Allah balas cash, buat lah demo sekarang, dah kena beli kot atau takut kat DAP!Melayu Balik Pulau bangun lah!

    ReplyDelete
  3. cakap ja. Bukti x de buat ape.

    ReplyDelete
  4. UMNO buat ape untuk membela mereka.

    ReplyDelete
  5. Ya Allah, buka kan lah pintu hati ahli-ahli PAS & PKR supaya nampak ke dajalan DAP terhadap Islam, Amin

    ReplyDelete
  6. Sahabat-sahabat PAS & PKR, Allah jadikan manusia berakal, maka gunakan lah akal anda untuk merenung nasib orang-orang Islam di Indonesia & Singapura.Indonesia dilanda bencana disebab kan oleh nama Allah di gunakan sewenang-wenangnya hatta di gereja sekali pun di gunakan sebagai rumah Allah, manakala Islam di Singapura, di pandang sebelah mata oleh kerajaan Singapura (Bapa DAP).Jangan umat Islam di Malaysia menerima nasib yang sama seperti berlaku disana, jadi renung-renung kan lah.

    ReplyDelete
  7. Allah memang dah bukakan hati kami untuk menerima pemerintahan DAP yang tulus, bersih, amanah dan cekap....tak perlulah umno-apco nak berdoa untuk kami, sebaliknya berdoalah untuk diri sendiri sebab anda semua yang buta hati tidak dapat menerima perubahan....Selama 53 tahun di bawah jajahan B-end, apa kami orang melayu dapat. En. Sukun tu orang melayu ke? Gerakan tu parti melayu ke? Apa bezanya dengan yang berhormat ketua menteri sekarang? Beliau lebih tulus memerintah penang dan menjaga kepentingan orang melayu khasnya orang islam ...pasal kes roboh gerai orang melayu tu semuanya fitnah belaka. Gerai orang cina lebih banyak dirobohkan dari gerai orang melayu, siapa tak ikut peraturan dirobohkan tak kira cina atau melayu....sekarang ni siapa yang racist? dia ke atau orang ketuanan layu yang racist.....fikirlah sendiri. Orang umno-apco di pulau pinang dah semakin pupus....

    ReplyDelete
  8. Saudara nak tunjukkan gambar-gambar projek perumahan yang naik bagai cendawan tumbuh bukannya bukti yang PR tu tak pandai memerintah, zalim dan menindas orang melayu....carilah bukti yang lebih profesional dan yang penting bukannya fitnah...sebab umno-apco telah terkenal dengan kaki pembohong dan pemfitnah...macam ketuanya juga.

    ReplyDelete
  9. Saudara kata PAS parti ajaran sesat. Saudara tahu ke hukum bagi orang yang mengharamkan yang halal dan menuduh Parti Islam adalah ajaran sesat? Cukuplah tu....bertaubat je lah. Umur kita makin singkat dan tak selamanya menongkat langit.

    ReplyDelete
  10. Pembangunan pesat yg sedang disaksikan oleh orang Teluk Kumbar adalah rintitan dari usaha kerajaan negeri menarik pelaburan (MIDA melapurkan Pulau Pinang mencatat kemasukan pelaburan yg tertinggi di Malaysia). Semasa TS Koh Tsu Khoon (mamat cina yg orang umno dok ingat melayu)mentabdir negeri, daerah teluk kumbar adalah antara daerah yg termundur di negeri walaupun mempunyai landscape pantai semulajadi yg setanding Batu Feringgi. Tak pernah ada usaha umno untuk memejukan Teluk Kumbar. Orang melayu Teluk Kumbar seolah-olah mahu dibiarkan terus melarat, walau persekitaran di Batu Maung dan Bayan Baru mengecapi penbagunan dinamik.
    Berbalik kepada cerita penempatan orang melayu di Teluk Kumbar. Orang umno sedia maklum yg tanah2 yg dibeli oleh pemaju2 itu hampir kesemuanya tanah persendirian. Kalau di siasat asal usul pemilik, orang melayu....hardcore umno utk lebih specific. Persolannya mengapa tanah dijual kepada pemaju....jawabannya mudah...pemilik tanah dah lama meninggal, yg tinggal cucu-cicit, yg ada pelajaran sedikit lari menetap di KL, tak ada lagi nilai sentimental utk sebidang tanah peningalan orang tua, lantas oleh kerana duit lumayan yg ditawarkan, maka adik-beradik pakat jual kepada pemaju. Orang melayu yg telah sekian lama menetap dinah tu langsung tak diberitahu sehinggalah notis daripada pemaju dihantar kepada mereka suruh pindah, dibagi pampasan yg sedikit. Mana dia pemimpin2 umno untuk memperbetukan keadaan ini, kebanyakan pindah milik tanah ini berlaku sebelum tahun 2008 lagi (hanya baru sekarang tanah tu nak dibangunkan). Pemimpin umno tak pernah tunjuk sensitif masalah ini. Sekarang dah terlambat, tanah dah jadi milik pemaju...ikut suka dialah apa dia nak buat. Pemimpin umno kalau ikhlas nak pertahankan penempatan melayu di PP sepatutnya dari dulu lagi membuat sesuatu supaya tanah2 di Teluk Kumbar tak bertukar tangan. Sekali lagi... dah terlambat utk menangis!!
    Saya kagum usaha, YB Yusmadi dan Dr. Mujahid, daripada dok menagis dan terlolong tak tentu arah, mereka cuba gembeling usaha untuk memperbaiki sisa2 kerosakan yg dibuat oleh umno. Dengan berdailog dengan pemaju sekurang2nya dapat mendesak pemaju supaya medirikan kediaman untuk penduduk2 asal kampung2 yg terlibat di Teluk Kumbar sebagai ganti, setidak-tidaknya pun kehadiran melayu di Teluk Kumbar tak berubah walaupun nilai hartanahnya merosot. Lim Guan Eng sendiri telah keluarkan arahan supaya projek KL Metro tidak akan di luluskan sehingga masalah penempatan penduduk asal diselesaikan (depa minta rumah 3 bilik). Bukankah ini menunjukan yg LGE prihatin dan sedia berkerjasama dengan orang melayu? Ini tak pernah berlaku dizaman TS Koh.
    Masalah penempatan penduduk disebabkan pembangunan tak boleh dielakan, di jalan Perak, 300 keluarga cina turut menerima nasib yg sama bila pemaju suruh mereka keluar...tapi tak masuk utusan meloya. Malah di negeri Johor darul umno tu pun berapa banyak kampung2 melayu diroboh untuk pembangunan... kenapa unmno tak bising pun??
    Yang penting orang melayu yg menyokong umno perlu berubah. Ada baiknya kalau di satukan usaha bersama pas dan pkr dalam mendesak pemaju supaya memastikan kehadiran orang melayu di PP terus terpelihara. Kalau kena cara, rasa2nya LGE tak ada masalah utk tidak membenarkan kerja2 pembinaan selagi masalah penduduk tak settle.

    ReplyDelete
  11. Wahai orang-orang UMNO-APCO, di akhirat nanti Allah akan bertanya adakah kita memperjuangkan islam atau menentang Islam.....so fikirkan apakah jawapan anda nanti.

    ReplyDelete
  12. Org Pakatan terutama PAS & PKR mmg bangang. Bila Guan Eng pegang habis rumah condo naik harga kalau tak de dalam tangan RM300ribu ke atas dalam pulau ni jangan dok cakap banyak, berambus laa keluar cari rumah luar pulau. Tak guna bising bising mcm tin kosong. Dasar terbuka guan eng ni dah berlambak cina beli rumah dalam pulau, terutama cina kaya dari Singapore paling busuk pun Msia yg kaya raya. Dulu time Sukun pun dia tak berani nak buat mcm guan eng sbb majoriti melayu dok berkuasa, sekrang ada melayu dok bersuara tak dak pun nak bising, dari arah jambatan lama sampai batu maung, dari bayan lepas p teluk kumbar, dari teluk kumbar p ayaq putih balik pulau hang p check harga rumah berapa? Orang dok dalam Pulau ni majoriti keja kilang paling busuk gaji tak sampai RM3ribu, ada mampu ka nak beli rumah harga RM300ribu apartment 700psf? Habis punya pandai cakap hang pa sewa rumah kampung selagi ujud atau rumah murah zaman UMNO tu pun harga sewa ikut harga semasa paling busuk RM400 ke RM600.

    Memang byk pelabur masuk, tapi jangan dok ingat Guan Eng sorang dok p cari pelabur, dia cuma follow up dari kerajaan pusat ja, habis sangat guan eng p china, taiwan dia cari bangsa dia.

    Member aku orang kuat Pakatan Malik Itik, dia yg dok prong prang cakap banyak pun cari rumah sewa murah kat Seberang..cakap lebey tau susah nak cari rumah. cina dah besar kepala, tak payah nak buat baik, depan yes yes yes, belakang mcm cibai lanyak orang melayu yg suka bodek tunjuk murah hati baik sgt. Harap org india dgn melayu ja ada sikit perasaan dan tanggungjawap pada negara, tgk rumah cina kira berapa kerat depa pasang bendera? Tu pun melayu tak sedar diri, p cuci buntut guan eng bersih bersih, dia bagi hampa cuci kain yg hampa cuci buntut dia tu.

    sokong mcmana pun kena berfikir juga, jangan bulat bulat terima kalau tau tak bawa faedah lebih, ikatan tak sah tapi dah terang-terangan nampak sifat sombong, ego dan besar kepala cina cina dalam pulau ni, berani cakap lebih kurang dgn orang melayu, tak tau takut. Kalau orang orang yg mengutuk lebih kurang dasar kerajaan skrg ni dah boleh mampu milik rumah kerja tetap komplete set laa kata org tidur lena..tabikkk hormat. Kalau sekadar batuk ditangga nak puas hati boleh jalan.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.